torstai 23. joulukuuta 2021

23. Joulukuuta




"Istu siihen", sinä komensit minua
tyrkkäsit ohjauspyörän taakse
auto oli oma-aloitteinen ja älykäs
toimi ajatuksella

minä puristin silmät kiinni
ajattelin, että tämän täytyy onnistua
auto hurahti käyntiin ja vähän aikaa
minä olin tyytyväinen

mutta sitten

"Paina tosta", sinä komensit ja painoit itse
"tää on mahtava peli", huokailit ja upposit
syvemmälle penkkiin

jäit sinne

ja silloin minä ajattelin
ettei tässä enää minua tarvita
hyppäsin kyydistä

en tuntenut kyyneleitä

seisoin keskellä tietä niin kauan
että joku painoi rääkkää


Heli Haavisto: Joka päivä minä kuljen taaksepäin, s. 25. Mediapinta 2020

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

  24. Joulukuuta " Kun ympyrä sulkeutuu, homma on hoidettu, eikä siitä sen enempää."  Hyvää joulua ja onnea vuodelle 2022! ❤️